I maj 2014 presenterade vi bostadsprojektet Continental Living för världen. Ett samarbete mellan oss, Strabag och Jernhusen som ledde fram till att vi rivstartade lanseringen under ett release-event på Radisson Blu i Stockholm. Under eventet fick besökarna förutom en ingående projektpresentation, snittar och champagne en box med information om projektet. Samma dag lanserade vi även hemsidan continental-living.se.
Responsen var positiv och vid säljstart hösten 2015 såldes den största lägenheten på 418 kvm för hissnade 104,5 miljoner kronor vilket gör den till Stockholms dyraste lägenhet.
Projektet innefattade
Koncept. Hemsida, Event, Annonsmaterial, PR, Filmproduktion, Direktmarknadsföring, Lanseringsstrategi, Medieplan.
Resultat
Strax innan försäljningsstart tog mäklarna på ESNY över uppdraget. Det fanns då 312 intressenter och ytterligare 92 personer som hade betalat in en summa om 25 000:- för att få förtur i kösystemet som vi på Soluzions byggde upp. Lägenhetsförsäljningen gick bra och en av intressenterna köpte topplägenheten för 104 miljoner kronor vilket våren 2016 var ett överlägset försäljningsrekord på den Nordiska marknaden.